midsommar

midsommar.
smaka på ordet.

mid sommar
mitt sommar
mitten av sommaren


Redan? De vill jag inte...
Sommaren har ju inte ens börjat och det är redan midsommar, mitten av sommaren...
Eller är det det som det betyder?

Herre min je i sånt fall.....

Igår var det en mycket trevlig kväll, en sådan där spontankväll som alltid blir så himla bäst.
Spontanitet, det gillar vi.

Jag jobbade över igår på jobbet, drog hem runt halv 9... Vid 9 på kvällen så klart.
Ringer en kompis, och då har jag alltså en station kvar hem med tunnelbanan, som säger "kom hit"
5 minuter senare satt jag på vändande tåg...
Drog in till stan igen, mötte upp honom, hans flickvän och en annan vän till honom... (som jag träffat förut ett par gånger) God damn, den killen e fan het alltså...!

Tre glas vin senare (som var gratis) var jag lite smått på lyset....
Tjohooo, youghurt till lunch endast så det e ju inte så konstigt faktiskt....

Tog sista tuben hem, var hemma efter 01... Kom på när jag kliver in genom dörren...
Fan, jag som skulle packa OCH DISKA! mitt berg av disk jag lyckas samla på mig.

Trött som jag är lägger jag mig på soffan, slår på tv och tänker "bara 2 min"

ATT JAG ALDRIG LÄR MIG!

Det finns INGET som heter 2 min, inget 5 min eller 10 minuter... Det blir alltid flera timmar....
ALLTID!!

Jag vaknade vid 6 imorse, samma smink, samma kläder, med en 90 graders vinkel på halsen och huvudet, LINSERNA satt fortfarande i så klart, mobalajjan i handen och dessutom hade jag fläckat ner soffkanten med mascara... Min nya fina soffa... som inte ska bli fläckigt det första som händer...


Så jag fick panikpacka allt imorse, kom till jobbet en halvtimme sent och bara hoppas på att allt är med.
Känner mig lagom lortigt, samma smink, nästan samma kläder, definitivt samma håruppsättning.. Jag hann iallafall byta trosor...

Men disken den står kvar.






P.S Läste Fridas blogg igår, hon visste inte heller vad en Emo var... Jag tog reda på det igår.
Så nu vet jag.
Jag är definitivt ingen Emo, däremot en stjärna fick jag höra....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0