tanken



Varför är det så att man går och funderar på allt och allt hela tiden?'
Varför är man aldrig nöjd? 

Ordet tänk om stör mig otroligt...!  ?

Tänk om jag hade det...?
?
Tänk om det var så... ?
?
Tänk om det kunde hända...?
?
Men tänk om....?
 

Varför ska jag tänka om, tänka om jag hade det, eller om det vore så...  

Så, låt mig vara! Din fula tanke. Stick iväg med dig!
Du har inget att komma med just nu...
Istället för att hjälpa mig, så stjälper du mig! 

Känner du inte igen dig? Jo, kom igen! Jag vet att du gör det... 
Låt oss då komma överens om, att ord som "tänk om" hjälper oss inte att få en klarhet i framtiden..
Det bör inte finnas med i vårat ordförråd. Ordet existerar inte.
Vi lever här och nu! Så, försvinn! 

Right, eller hur?! 
Skönt, då har vi (eller iallafall jag) tagit bort det från mina axlar...  

Idag har vi haft fika på jobbet, tårta och barnbesök..
En av våra mammor  går på mamma-ledighet.
Bebis om två veckor.... 

Och nästa vecka är det midsommar.
Herre min je, tiden bara springer iväg... 
Tänk om den springer ännu fortare när man bli gammal?
Fan... nu var jag där igen...  

Tänk om, tänk om inte fanns.
Vore livet lättare då månne? 



 Over and out for now.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0