Big girls don´t cry...

Ibland känner jag mig väldigt ensam.

Men bara ibland.


Grabbarna G på jobbet pratade häromdagen om att det måste vara "lättare" att känna sig ensam i en storstad...

Man blir liksom nästan en nobody...

Du kan gå ut och se ut som världens drägg och hej kom och hjälp mig, det är ändå ingen som känner igen dig..

Du har många kompisar, men alla bor på olika ställen och staden är STOR...  Svårt och drygt med avståndet.

Du går på en krog där massa människor är, du testar gärna nya ställen med känner i princip endast de du går ut med...


I en mindre stad skulle alla känna igen dig, i princip.

Du skulle känna igen mer eller mindre de flesta på stadens 3 krogställen.

Det blir som en stor fest, du festar vidare "hemma" med massa folk du känner.

Du har din familj nära.

Kompisarna bor på cykelavstånd, gångavstånd eller "10-min-med-.bil"-avstånd.

Det är "lättare" att ta sig till folk eller att folk kommer hem till dig.


Jag tycker om att vara ensam, ibland...

Jag flyttade hemifrån när jag var rätt ung, jag är van.

Jag har hittat mig själv, jag vet vem jag är och vad jag står för..

Min självkänsla är stor..... (Malin akta dig så du inte får storhetsvansinne)

Men ibland får man en törn, en tagg som sticks....


Det är då man egentligen vill/måste umgås/prata med någon.

Men man orkar inte.


Man vill känna sig lite ensam-tycka-synd-om-patetiska-lilla-mig.


Så är det bara.






Har en polare till mig som ska på arbetsintervju framöver.


I en konversation med honom på msn :


-  Aha, som "byggare".. Jag tycker det är ett rätt sexigt jobb, skriver jag

- Sexigt ? Förklara, skriver han.

- Alltså överlag sexiga jobb är byggare, målare, bilrekondare, män i uniform,   plattsättare ja du vet.. När man blir lite skitig under naglarna och jobbar med händerna. Det är sexigt.
Jag önskar jag oxå kunde jobba med något sexigt,
skriver jag.

- Aha, du menar så... , skriver han

 - Men alltså du jobbar ju som värsta ekonomiansvarige på värsta hypade stället, är inte det hett? Jag tycker det är sexigt med tjejer som vågar satsa lite i livet och ta för sig, säger han.

- Värsta ekonomiansvarige ?! Nu tog du i, det stämmer ju inte ... Men det lät bra, vem vet.. Kanske en dag framöver ;) , skriver jag.






Försökte nå en annan polare igår. Kom till hans mobilsvar.

Det lät såhär:

"Hej du har kommit till M. Jag kan inte svara nu, så ring sen. PIP"

Jag pratade in:

"Meh åh, tråkig."






Men tack till D som höll mig sällskap igår iallafall.

Även om det bara var över telefonen.

Mästaren.







Vi hörs, M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0