jag borde städa...

Jag har funderat en del på sistonde....


Har städare det kliniskt rent hemma hos sig?

Lagar kockar alltid briljant mat hemma?

Har målare alltid den senaste färgen på väggarna hemma?

Har byggare alltid renoverat och nytt hemma?

Har bagare alltid nybakade bullar hemma?

Har barristor världens kaffemaskin hemma?


De måste ju vara trött på sitt jobb när de kommer hem...

Eller hur?!

De kan ju inte hålla på att jobba jämt...


Jag menar tänk dig en byggare (man som kvinna)... De måste ju vara grymt trötta på att jobba när de kommer hem och inte orkar göra någonting...

Det måste ju betyda att det inte blir ngt gjort hemma.

En kock måste ju lessna på att laga mat om han/hon har gjort det hela dagen och sen när han/hon kommer hem, laga mat igen...

Det måste ju betyda att det kanske ofta blir färdiglagat eller simpel mat när de kommer hem...

En städare måste ju lessna på att städa....

Betyder det då att det är stökigt hemma?



Jag tror iofs att alla är lika trötta och lessna vissa dagar.

Ibland orkar man inte laga mat.

Ibland orkar man inte dona.

Ibland orkar man inte städa.

Ibland orkar man liksom inte med någonting....


Det är då det är som bäst att krypa ner i soffan, framför tv:n med sitt favoritte i den största koppen du har.

Slå på tv och bara slötitta.

Kanske käka något färdiglagat (antingen som du lagat själv eller köpt).

Bara vara, inte göra någonting....

Att tänka tankarna som i detta tillfälle är tillåtna:

neee...

Tvätten tar jag imorrn.

Jag städar imorrn.

Jag donar klart allt imorrn.

Jag orkar inte idag.


Idag har jag en sådan dag.




Ta hand om dig,

Au Revoir, M


Kommentarer
Postat av: jonna

Äntligen!! Puss :D

2007-10-04 @ 16:53:13
URL: http://jonnanoblin.blogg.se
Postat av: Linus

Ja, så är det ju. Jag menar, när jag kommer hem från jobbet känner jag VERKLIGEN inte för att prismärka dildos. Och du känner väl ofta att "Nej jag pallar inte lägga den där reklamspoten idag, lyssnarna får vänta".

2007-10-06 @ 11:15:57
URL: http://sthlmareigbg.blogg.se
Postat av: Ailura

Just därför ska jag aldrig gifta mig med en gynekolog.

2007-10-09 @ 15:23:09
URL: http://ailura.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0