vanligt hyfs

Alltså allvarligt...

Måste man ha en uppfostran där föräldrar lärt ungen vad man bör göra och inte göra.... ?
Etik och moral. Ditt och mitt. Detta bör du göra. Detta bör du inte göra.

kom igen, jag menar.. vanligt löljigt enkelt hyfs som:

* hålla upp dörren för ngn som kommer efter
* resa sig upp för gamlingar
* vänta med att resa sig från bordet förrän alla ätit klart
* vara artig och fråga "vill du följa med?" "är du klar?" "ska jag hjälpa dig?"
* simpelt fråga "hur mår du?"


Jag kan fortsätta ett tag till... Men jag orkar inte. Det stör mig.
What´s up with some common sense?

Arg liksom. Eller snarare lite besviken. Och störd.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Igår gjorde jag inte så mycket, hänge mest hemma och kors i taket - jag somnade inte.
Höll mig vaken hela kvällen, trots att jag gått upp en timme tidigare på morgonen...

Jag gjorde te, dippade morötter och kollade på desperate...
Rather boring, inte programmet då men jag kände mig lite ensam.
Sen slog jag över och kollade på Moulin Rouge.

Seen it before.

"The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return"






That´s it folks.


Vi hörs, M

Kommentarer
Postat av: jonna

vill du vara mindre ensam, RING!!!!

2007-10-17 @ 14:19:43
URL: http://jonnanoblin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0